COL ROSA DOLOMITY

Napsal uživatel jan dne Ne, 08/07/2022 - 18:45

Col Rosa (2166 m) – via ferrata Ettore Bovero

Tuto ferratu dobře známe, celkově jsme ji šli třikrát. To proto, že se nachází v bezprostřední blízkosti kempu, kde v Cortině D´Ampezzo pobýváme. Ferrata rozhodně není z těch, na které nastoupíte rovnou z auta. S lanovkou také nepočítejte. Cesta nahoru i dolů je dlouhá a náročná, ale vyplatí se, protože ferrata je moc pěkná a vidíte z ní Tofany a překrásný vodopád. Celkově budete potřebovat přibližně 5 hodin. To znamená dostatečně se vybavit pitím a svačinou. Nástup na ferratu se nachází v blízkosti kempu Olympia, na jehož parkovišti najdete rozcestník, který vám ukáže správný směr. Cesta k nástupu je pěkná, můžete se pokochat uměleckými díly souvisejícími s Národním parkem Parco Naturale Dolomiti d´Ampezzo. Jdete nad řekou Fiames, která má typickou tyrkysovou barvu. Odbočka k nástupu následuje přibližně po 1,5 km. Cesta nahoru je celkem prudká a náročná, určitě oceníte trekkingové hole a občasné zastávky na pití a vydýchání se. Trekkingové hole nezapomeňte dobře složit a upevnit, až budete nastupovat na ferratu. Některá místa na ferratě jsou velmi úzká, hole by vám mohly překážet či vás dokonce ohrozit. Spodní třetina ferraty je nejnáročnější (D), takže je fajn, že na začátku máte dost sil a také odhodlání. Dva úseky ve střední části jsou úplně otevřené, takže kdo trpí závratěmi, spěchá raději dál a nedívá se moc pod sebe. Poslední třetina ferraty je jednoduchá (A), zajištěná žebříky a konečná část cesty už je úplně bez jištění. Ferrata samotná není dlouhá, dá se projít přibližně za 1,5 hodiny. Má technické části. Sestup dolů je náročný, opět oceníte trekkingové hole.

Tuto ferratu doporučujeme zkušenějším turistům, kterým nebude vadit náročnější výstup k ferratě a sestup dolů. Ferrata je značená jako C/D, ale náročných částí není mnoho a jsou krátké.